Loading...

Werkwijze

Storing vraagt om specialisme. Specialisme is AutoPro!

Diagnose

De kernactiviteiten van AutoPro zijn het diagnosticeren en oplossen van storingen. Zodra een auto wordt aangeboden met een storing begint het vragen naar de klachten om tot een juiste diagnose te komen. Afhankelijk van de klachten, geluiden of storing wordt overgegaan tot het maken van een testrit, het uitlezen van de betreffende boordcomputer, of het maken van een autoscan. Met behulp van de uitlezing of de autoscan worden alle foutcodes in kaart gebracht, zodat een totaal beeld ontstaat en eventuele relaties tussen verschillende oorzaken kunnen worden herkend. Tevens wordt er bepaald of iets een oorzaak of een gevolg van een het bestaande probleem is.

Veelal geeft dit een indicatie van de richting en of de tijd die er aan besteed moet worden om tot een diagnose te komen. Op basis van verschillende metingen wordt gekeken in welke componenten een defect of afwijking te constateren is zodat deze geëlimineerd kan worden. Na eliminatie wordt opnieuw een test uitgevoerd om te zien of de storing verdwenen is en kan de daadwerkelijke diagnose worden gesteld.

Voordat er vervolg stappen worden ondernomen, heeft AutoPro contact met de klant en bespreekt de stand van zaken, de te verwachten kosten en de mogelijkheden / oplossingen met de daarbij behorende doorlooptijd. Zo wordt gezamenlijk afgestemd welke oplossing de klant verwacht. Hierbij wordt goed gekeken naar de totale kosten, maar staat de kwaliteit altijd voorop.

Met name voor garagebedrijven die een storing aanbieden is dit een geschikt moment om een keuze te maken: de storing op basis van de diagnose zelf te verhelpen of door AutoPro te laten repareren. Veelal wordt gekozen voor het laatste, onder andere vanwege het lagere reparatietarief, maar met name omdat, na vervanging, vaak nog een software aanpassingen/koppeling noodzakelijk is. Maar ook vanwege het zekerheid dat een storing ook daadwerkelijk is opgelost. Niets is zo vervelend als wanneer u opnieuw wordt geconfronteerd met hetzelfde, of een nieuw, bijkomend, probleem.

Onderhoud

Gewenst onderhoud vindt plaatst op basis merk specifieke intervallen en OEM onderhouds- en reparatie-informatie. Uiteraard wordt ook gekeken naar eventuele andere afwijkingen en te verwachten onderhoud. Dit wordt aan de klant gemeld en indien gewenst worden componenten vervangen. Ook hier heeft de klant keuze in vervanging of modificatie van onderdelen en, in geval van vervanging, in originele, gebruikte en/of B-merk onderdelen

Waarom AutoPro?

First time right
First time right, oftewel direct de juiste oplossing. Niets is zo vervelend als wanneer u met een storing bij de garage komt en deze 'wordt opgelost', maar na korte tijd treedt dezelfde of een soortgelijke storing weer op. Middels de juiste diagnoseapparatuur, het sterke analytische vermogen en het brede kennisnetwerk, zijn we bij AutoPro in staat de juiste diagnose te stellen en het probleem definitief op te lossen. Gelijk de eerste keer goed!
Specialistisch
Bij AutoPro wordt niet per definitie een onderdeel vervangen. Na de eerste diagnose wordt deze bevestigd door de verdachte component te elimineren en opnieuw de storing uit te lezen. Pas als de storing weg is kan worden vastgesteld dat het desbetreffende component ook daadwerkelijk de oorzaak is en wordt deze gerepareerd of vervangen. Dit scheelt dus zowel in de materiaal- als in de arbeidskosten en u kunt weer sneller van uw auto gebruik maken.
Transparantie
'Gelukkig, de storing is opgelost! Maar wat was nu de oorzaak?' Bij AutoPro geven wij u duidelijke uitleg over het ontstaan en de werkelijke oorzaak van het probleem. Allereest staat er een duidelijk beschrijving op de rekening van de diagnose, de handelswijze en welke delen gerepareerd of vervangen zijn, zodat u altijd achteraf nog eens kunt nalezen wat er aan uw auto is gedaan. Daarnaast kunt u ter plekke een korte toelichting krijgen, waarbij u eventuele, tijdens de diagnose gemaakte, foto's kunt inzien. Indien gewenst kunnen deze ook per mail worden toegezonden. Transparantie over wat er met uw auto gebeurt en hoe het probleem wordt opgelost is volgens AutoPro de sleutel tot een tevreden klant.
Ontzorgen werkplaats
Een vaak gezien probleem in garages is de angst en de frustratie bij de wat lastigere problemen. Na de eerste diagnoses en het vervangen van enkele componenten, zit de monteur met de handen in het haar. Hij geen idee meer waar nu verder te zoeken naar de oorzaak en, nog vervelender, hij heeft waarschijnlijk ook niet de juiste apparatuur. De monteur heeft de hoop eigenlijk al een beetje opgegeven, zet lichtelijk gefrustreerd de auto aan de kant en gokt erop dat hij ergens gedurende de dag nog een goede ingeving krijgt. Het gevolg is dat de monteur de andere klussen niet met de juiste aandacht oppakt en later op de dag opnieuw aan het storingsgeval moet beginnen. Gevolg: hogere kosten, alle klussen minder efficiënt en moraal bij monteurs zakt. Was het dan niet beter geweest deze auto aan de specialist toe te vertrouwen?

Contact

Bel ons
0545 28 76 85
06 53 27 57 33
Adres
Venneslatweg 4a
7151 HD Eibergen